دومین جلسه هماهنگی طرح تابستانی فراگیر قرآن ۱۴۵۴ با حضور مدیران مشارکت کننده درطرح در سالن جلسات شبکه رادیویی قرآن برگزار شد.
به گزارش اتقان؛ جلسه هماهنگی طرح تابستانی فراگیر قرآن ۱۴۵۴ با حضور مدیران مشارکت کننده درطرح برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، مجتبی ایزدی مدیر شبکه رادیویی قرآن و دبیر شورای معارف صدا با تشکر از اقدامات صورت گرفته، هدف از تشکیل جلسه را بیان گزارش عملکرد نهادها و نیز بررسی پیشنهادها برای تداوم طرحهای فراگیر قرآنی اعلام کرد.
سپس گزارش عملکرد اقدامات انجام شده در ۴معاونت سیما، صدا، استانها و فضای مجازی و نیز سایر نهادهای مشارکت کننده در ارتباط با طرح تابستانی قرآن ۱۴۵۴ ارائه شد.
در ادامه اعضا نظرات خود را درباره تداوم طرح در سایر فصول ارائه دادند:
حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بر بهره مندی از شرایط موجود و تدوام طرح با محوریت کتابهای قرآن مدارس با حضور ۵/۱۵ میلیون دانش آموز تاکید کرد و یادآور شد در شرایط فعلی ناشی از انتشار ویروس کرونا، نقش محوری رسانه ملی در توسعه فرهنگ قرآنی در کشور حیاتی و محوری است.
سپس محمد مهدی عزیززاده مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آمادگی کامل وزارتخانه و ادارات کل فرهنگ استانها در راستای همکاری با طرحهای قرآنی تاکید و آمادگی بهره مندی عوامل رسانهای کشور از ۵ استودیوی تجهیز شده صدا در ۵ استان را اعلام کرد.
مهدی قره شیخلو رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هم، داشتن نگاه بلند مدت به طرحهای سراسری و فراگیر قرآنی قرآنی را یادآور شد و گفت با یک برنامه ۴ تا ۵ ساله و بلند مدت باید مردم با قرآن مأنوس شوند و تا مردم احساس نیاز به قرآن پیدا نکنند، جامعه قرآنی نخواهد شد
جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما هم گفت: نباید از ظرفیت بسیار ارزشمند ایجاد شده برای تابستانم امسال، مغفول ماند، طرحهای فراگیر باید شامل همه قشرها شود و در این ارتباط ظرفیت شبکههای سیما برای حمایت از طرحهای فراگیر بسیار مغتنم است.
مجتبی ایزدی مدیر شبکه رادیویی قرآن هم پیشنهاد داد، طرحهای فراگیر قرآنی با نگاه بلند مدت در ۳ مقطع از سال برگزار شود؛ طرحهای آیه محور مانند امسال در تابستانهای هر سال؛ طرحهای صفحه محور در فصل پاییز و زمستان (۵ جز در هر سال؛ ۱۰۰ صفحه از قرآن در ۱۰۰ روز، با پرداختن به همه زوایای فنی، هنری، محتوایی و… از طریق رسانههای صوتی و تصویری در سطح جامعه گسترش مییابد و همچنین طرح حفظ سورههای یک تا دو صفحهای در ایام نوروز.
در پایان بر حمایت مالی درون سازمانی (صداوسیما) و نیز برون سازمان (بهره وری از بودجه ۵/۰ درصد قرآنی کشور تاکید شد و مقرر شد برای تصمیم گیری نهایی در این خصوص جلسهای در شورای مشورتی توسعه فرهنگ قرآنی به این امر اختصاص یابد.