پایگاه خبری اتقان -  قرآنی، فرهنگی، اجتماعی
فارسی
العربی
English
 » 
دوشنبه ٢٩ مرداد ١٣٩٧  -  
گروه های خبری
اخبار قرآنیاجتماعیاخبار حوزه
گزارش
مصاحبه
مقاله
گزارش تصویری
ورود به پورتال "اتقان"
ورود به سیستم
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
 
متن تصویر:




گروه خبر:  مصاحبه, اخبار برگزیده روز ١٩:٤٤   1397/03/11 شماره خبر:  ١٩٥٣٠
نسخه چاپي ارسال به دوست
 
حسن محمدی بیان کرد:
تبلیغات ضعیف شهری از نمایشگاه قرآن در ام‌القرای جهان اسلام
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اطلاع‌رسانی ضعیف را یکی از نقاط ضعف بزرگترین نمایشگاه قرآنی در ام‌القرای جهان اسلام بیان کرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

 

تبلیغات ضعیف شهری از نمایشگاه قرآن در ام‌القرای جهان اسلام

 

به گزارش اتقان؛ حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اظهار کرد: بزرگترین نمایشگاه قرآنی و به نوعی تفرجگاه قرآنی جهان اسلام در کشور عزیزمان برگزار می‌شود که به هر حال ام‌القرای جهان اسلام است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور ادامه داد: همچنین، جمهوری اسلامی ایران در زمینه بسط، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، مفاهیم قرآنی و مبانی اسلامی برگرفته از قرآن، جزء کشور‌های پیشرو در عرصه ترویج فرهنگ قرآن است که یکی از مصادیق بارز آن نیز همین نمایشگاهی است که در این ابعاد و شکل برگزار می‌شود.

محمدی افزود: بحمدالله نمایشگاه، این درخت تنومند بیست و شش ساله، فراز و نشیب‌های متعددی را طی کرده تا به این نقطه نسبتا مورد قبول و مطلوب برسد منتها به هر حال هر سال حتما هم نقاط قوت و هم نقاط ضعفی دارد که این امر قطعا طبیعی است؛ چراکه هر رویداد بزرگی که در این ابعاد اتفاق افتد، حتما قابل بررسی است و نقاط قوت و ضعفی دارد که باید بررسی شود که ان‌شاءالله از این طریق به تقویت هرساله نمایشگاه کمک شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه امسال در برخی جهات به‌ویژه در حوزه‌های بصری، تحولات چشمگیری داشته که قابل توجه است. در بسیاری از مسائل مانند به‌کارگیری و مشارکت برخی دستگاه‌ها در استفاده از خرد جمعی و برگزاری جلسات خوب سیاست‌گذاری، قابل تقدیر است منتها نقاط ضعفی را نیز مانند هر سال دارد. شاید مقداری بهتر بود که در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی کار می‌شد؛ چراکه با این حجم زحماتی که دوستان کشیده‌اند و با این حجم سرمایه‌ای که هزینه شده و دست‌اندرکاران و زحماتی که همه فعالان عرصه‌های قرآنی در حوزه‌های مختلف و غرفه‌های متعدد می‌کشند، جا داشت تبلیغی وسیع‌تری در سطح شهر و کشور از طریق رسانه‌های مختلف جمعی مانند صداوسیما و سایر دستگاه‌ها انجام می‌شد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور بیان کرد: بنده احساس می‌کنم در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغ نمایشگاه دچار ضعف هستیم که به نظر بنده همین مسئله مقداری سطح حضور مخاطبان در نمایشگاه را نیز کاهش داده است که انتظار می‌رفت در این زمینه در تعامل با دستگاه‌های دیگر قوی‌تر ظاهر شویم.

محمدی افزود: همچنین، در حوزه تصدی‌گری و برون‌سپاری نیز که به هر حال شعار نمایشگاه قرآن برون‌سپاری این فعالیت‌ها به نهاد‌های مردمی بود، انتظار ما این بود که در حوزه برون‌سپاری بخش‌های متعدد نمایشگاه با نگاه بازتری عمل می‌شد. ما باید یاد بگیریم که به بخش مردمی بیشتر اعتماد داشته باشیم؛ چراکه قطعا راندمان و ظرفیت‌های کارشناسی و نیروی انسانی و اجرایی آن از نهاد‌های دولتی بیشتر خواهد بود.

وی در پایان گفت: بنابراین ما انتظار داشتیم بخش‌های متعددی به نهاد‌های مردمی سپرده شود منتها متأسفانه بخش مؤسسات و نهاد‌ها که خود نهاد‌های مردمی مؤسس و پیشنهاددهنده آن بودند و چندین سال است که در آن بخش فعالیت می‌کنند، متأسفانه به بخش دولتی سپرده شده که امیدواریم این مسئله در سال‌های آتی حل شود؛ البته این موارد نافی زحمات شبانه‌روزی و بی‌دریغ دوستان نیست که انصافا در حوزه‌های مختلف زحمت کشیده‌اند. همچنین، بنده احساس می‌کنم که مقداری سردرگرمی در چیدمان بخش‌ها وجود دارد که جا داشت مقدمات ضروری و قابل پیش‌بینی این کار نیز از قبل تهیه می‌شد.

منبع: ایکنا

 
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: