پایگاه خبری اتقان -  قرآنی، فرهنگی، اجتماعی
فارسی
العربی
English
 » 
شنبه ٢٤ آذر ١٣٩٧  -  
گروه های خبری
اخبار قرآنیاجتماعیاخبار حوزه
گزارش
مصاحبه
مقاله
گزارش تصویری
ورود به پورتال "اتقان"
ورود به سیستم
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
 
متن تصویر:




گروه خبر:  مصاحبه, اخبار برگزیده روز , خبر ویژه اخبار قرآنی, صفحه اصلی اخبار قرآنی, اخبار ویژه سایت اتقان ١٣:٥٠   1396/09/16 شماره خبر:  ١٧١٥٨
نسخه چاپي ارسال به دوست
 
مؤلف کتاب قرآن دانش‌آموزان؛
ریالی از اعتبارات میلیاردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی صرف ارتقای آموزش عمومی قرآن مدارس نشده است
مؤلف کتاب قرآن دانش‌آموزان با اشاره به ادعای تخصیص اعتبارات چند صد میلیاردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به آموزش عمومی قرآن، گفت: از چنین مبلغی در راستای تقویت و ارتقای آموزش عمومی قرآن مدارس و آموزش معلمان، ریالی هزینه نشده است.

 

ریالی از اعتبارات میلیاردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی صرف ارتقای آموزش عمومی قرآن مدارس نشده است

 

 

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور «اتقان» در پی انتقاد برخی افراد مبنی بر ضعف محتواهای آموزش قرآن به دانش‌آموزان و طرح این موضوع که محتوای آموزش قرآنی به دبستانی‌ها موجب دلزدگی آن‌ها نسبت به قرآن می‌شود، رضا نباتی مؤلف کتاب قرآن دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: عنوان چنین مطالبی از سوی یک مقام اجرایی قطعاً باید همراه با مستندات رسمی و پژوهش‌های میدانی تأیید شده باشد و الا مصداق بارز تشویش اذهان عمومی بوده و از اعتبار لازم برخوردار نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: در بیان چنین مدعایی، لازم است حداقل دوره و پایه تحصیلی، درس، موضوع و صفحه و نیز اشکال مورد نظر به روشنی ارائه شود؛ لذا با توجه به کلی گویی مطالب مذکور، بحث و بررسی درباره نفی و اثبات آن امکان پذیر نیست.

 

 مؤلف کتاب قرآن دانش‌آموزان افزود: با توجه به اینکه مستندات علمی و ادله لازم در این خصوص دیده نمی‌شود، باید از این مقام مسئول شورای عمومی قرآن سؤال کرد هدف از طرح چنین مطالب بی اساسی چیست؟

 

نباتی خاطرنشان کرد: این جمله که «برای دانش‌آموزان دبستانی سوره‌هایی در نظر گرفته‌اند که اگر آنها را نسبت به قرآن دلزده نکند، آن‌ها را ارتقاء نمی‌دهد»، علاوه بر وجود اشکال قبلی، نشان دهنده آن است که ظاهراً گوینده اطلاعات کافی از مبانی علمی و آموزشی و اهداف، رویکردها و اصول حاکم بر برنامه درسی قرآن دوره ابتدایی ندارد.

 

وی بیان داشت: به عنوان مثال در همین جمله به روشنی، عدم توجه به تفاوت مهارت‌های روخوانی، روان خوانی و عدم تفکیک این دو مهارت در تعیین محتوای آموزشی و نیز روش تدریس مناسب را تأیید می‌کند؛ زیرا به کارگیری چنین ادبیاتی حاکی از نوعی سطحی نگری در امور است.

 

مؤلف کتاب قرآن دانش‌آموزان تصریح کرد: در بیان جمله «عملکرد نامطلوب آموزش قرآن در مدارس و عدم بازخورد مناسب آن» نیز همان اشکال‌های قبلی را داراست؛ چرا که در این مصاحبه مطرح نشده که این نتیجه گیری بر اساس کدام پژوهش ارائه شده است؟

نباتی گفت: وی در حالی به طرح چنین مطلبی مبادرت می‌کند که این شورا در زمینه تخصیص اعتبارات برای آموزش معلمان و نیز تجهیز مدارس، کوچک‌ترین قدمی برنداشته است.

 

وی ابراز داشت: با توجه به ادعای تخصیص اعتبارات چند صد میلیاردی به آموزش عمومی قرآن در آموزش و پرورش در طول چند سال اخیر توسط وی، باید گفت از چنین مبلغی در راستای تقویت و ارتقای آموزش عمومی قرآن مدارس و آموزش معلمان و تجهیز کلاس‌های قرآن، ریالی هزینه نشده است.

 

مؤلف کتاب قرآن دانش‌آموزان متذکر شد: اتفاقاً در این زمینه، شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید خود پاسخگوی نحوه تخصیص اعتبارات و هزینه کردها و هم چنین آمارهای ارائه شده باشد که چرا با وجود چنین ادعایی، حتی یک معلم آموزش ندیده و فعالیتی درباره تقویت آموزش عمومی قرآن صورت نگرفته است.

 

نباتی افزود: با توجه به گذشت چندین سال از اجرای سراسری برنامه درسی قرآن، هیچ گونه شکایت یا نقد و نظری دال بر این ادعا که برای دانش‌آموزان دبستانی سوره‌هایی در نظر گرفته‌اند که اگر آنها را نسبت به قرآن دلزده نکند، آن‌ها را ارتقاء نمی‌دهد، تاکنون شکایت و انتقاد رسمی و خاصی مشاهده نشده است.

 

 

 

 
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: