پایگاه خبری اتقان -  قرآنی، فرهنگی، اجتماعی
فارسی
العربی
English
 » 
پنج شنبه ٢٣ آذر ١٣٩٦  -  
گروه های خبری
اخبار قرآنیاجتماعیاخبار حوزه
گزارش
مصاحبه
مقاله
گزارش تصویری
ورود به پورتال "اتقان"
ورود به سیستم
نام کاربری :   
کلمه عبور :   




گروه خبر:  مصاحبه, اخبار برگزیده روز , خبر ویژه اخبار قرآنی, صفحه اصلی اخبار قرآنی, اخبار ویژه سایت اتقان ٠٩:٥٣   1396/07/12 شماره خبر:  ١٦٤٩٣
نسخه چاپي ارسال به دوست
 
راهکارهای استقلال مالی مؤسسات/ رضا یاوری؛ مدیرعامل موسسه تسنیم لنجان؛
ارتقای دانش و مهارت، مهمترین عامل خودکفایی اقتصادی موسسات
درادامه بررسی راه کارهای خودکفایی و استقلال مالی مؤسسات قرآنی، این بار به سراغ جناب رضا یاوری، مدیرعامل موسسه قرآنی تسنیم لنجان رفتیم.

ارتقای دانش و مهارت، مهمترین عامل خودکفایی اقتصادی موسسات

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور «اتقان» درادامه بررسی راه کارهای خودکفایی و استقلال مالی مؤسسات قرآنی، این بار به سراغ جناب رضا یاوری، مدیرعامل موسسه قرآنی تسنیم لنجان رفتیم.

وی در ارائه مشاوره کسب و کارهای قرآنی و در زمینه تولید ایده‌های ناب و درآمدزایی قرآنیبه فعالیت می پرازد.

در ادامه این گفت و گو تقدیم حضور خواهد شد:

یاوری با اشاره به اینکه یک مدیر فرهنگی باید در ابتدای هر اقدامی، هدف خود را مشخص کند، گفت: بسیاری از مدیران مؤسسات قرآنی با ایانکه سال‌هاست در حوزه قرآنی فعالیت می‌کنند، اما هدفی برای فعالیت خود مدنظر ندارد و صرفاً درگیر برگزاری دوره‌های کلیشه‌ای و تکراری آموزشی، مراسمات مذهبی و.. می‌شوند، این یکی از موراد بسیار مهم است.

وی افزود: متاسفانه شاهدیم که مدیران به مسائل روز مدیریتی آشنا نیستند و به دانش معارفی و قرآنی خود بسنده می‌کنند و با همین عدم آگاهی و توانمندی خود، عامل ضعف فعالیت موسسه خود خواهند شد.

این مدیر قرآنی در ادامه توانمندی کارکنان مؤسسات را بسیار مهم توصیف و تصریح کرد: امروزه روز، مدیران قوی، جهت ارتقا و پیشبرد اهداف خود، از افراد توانمند در حوزه مورد نظر و متناسب به هدفی که دنبال می‌کنند، دعوت به همکاری کرده و آن‌ها را به کا می‌گیرند.

 وی خاطر نشان کرد: با توجه به هدفی که مدیر یک سازمان تعیین می‌کند، کسب و کار خود را گسترش داده و تماهی هزینه‌ها و پرداخت‌های خود را متناسب با هدف و فعالیت مورد نظرشان صرف می‌کنند.

یاوری افزود: امروزه اکثر سازمان‌ها به کوچک سازی روی آورده، بسیاری از فعالیت‌ها توسط ماژول‌ها صورت می‌گیرد و برون سپاری نقش پررنگی در تحقق اهداف سازمان‌ها دارد، چراکه از این طریق بخش قابل توجهی از هزینه‌های جاری مؤسسات کاهش می‌یابد.

مدیرموسسه تسنیم لنجان افزود: ما موسسه داری را هم یک کسب و کار می دانیم، بنابراین حتماً باید هدف از تأسیس آن موسسه مشخص باشد، حتماً باید پلن خاصی موجود باشد که متاسفانه در حال حاضر مؤسسات ما چنین شرایطی را ندارد. در بسیاری موارد شاهد هستیم که مؤسسات در برهه‌ای زمان به یک نوع فعالیت روی می آروند و با متدهای تکراری دوره‌های تکراری را برگزار می‌کنند و طبیعتاً این اقدام نمی‌تواند مفید و مؤثر باشد.

وی گفت: این موضوع از جمله مواردی است که اگر حل شود، کمک بسیار شایانی به مؤسسات و مجموعه‌های مردمی خواهد کرد، البته این اتفاق، نیازمند آموزش و هدایت از سوی دستگاه یا نهادی فرادستی است.

یاوری در ادامه گفت: موضوع دیگری که مغفول مانده این است که خود اتحادیه‌ها اگر بیایند در هر استانی واحد کسب وکار شکل بدهند و از تونایی های مؤسسات استفاده کنند، مؤسسات هدایت شده و اتحادیه یا از آن‌ها یا حمایت خواهد کرد و یا به هر حال آن‌ها را در مسیری منتهی به نتیجه هدایت خواهد کرد و بدین ترتیب اتفاقاتی که در سیستم کسب و کار اتحادیه می افتد می‌تواند تمام دارایی‌های مؤسسات را تجمیع و متمرکز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مشاهده کرده‌ایم که به طور مثال موسسه‌ای در حوزه تولید محصول فرهنگی، محصولات عفاف و حجاب و ... آغاز به کار می‌کند، اما در زمینه فروش و توزیع محصول خود با مشکل مواجه است، در این حالت، اگر این فعالیت از یک مرکزی دیگر هدایت و جهت شده و برای این فعالیت برنامه ریزی صورت گیرد، قطعاً اثرگذار خواهد بود. اما متاسفانه در حال حاضر این اتفاق نمی‌افتد و چون هدایت نمی‌شوند، به صورت قابل تاملی منجر به شکست می‌شوند.

یاوری گفت: به هر حال به نظر می‌رسد که اتحادیه‌ها و حتی اتحادیه مرکزی می‌تواند، مؤسسات را در این زمینه حمایت کند. چون بعضاً موسساتی هستند که همچنان در نحوه کسب و کار، مدیریت و موسسه داری را دچار مشکل هستند و این وظیفه اتحادیه است که یک تشکل قوی را شکل داده و آن را در استان‌ها گسترش بدهد و و بعد این توانمد سازی ها در خود مؤسسات شکل بگیرد، همچنین اتحاده باید تلاش کند، مؤسسات را از نظر دانشی ارتقا داده و در تدوین نقشه راه نیز به آن‌ها یاری برساند.

 

یاوری در پایان تصریح کرد: مدیران مؤسسات باید توجه کنند که ما در عصر دیجیتال هستیم و این نکته را نباید فراموش کنیم که از امکانات و ابزارهای دیجیتال و ظرفیت فضای مجازی، با توجه به فراگیری و اثری که بر روی مخاطبین دارد، نهایت استفاده را ببریم.

 
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: