پایگاه خبری اتقان -  قرآنی، فرهنگی، اجتماعی
فارسی
العربی
English
 » 
يکشنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٦  -  
گروه های خبری
اخبار قرآنیاجتماعیاخبار حوزه
گزارش
مصاحبه
مقاله
گزارش تصویری
ورود به پورتال "اتقان"
ورود به سیستم
نام کاربری :   
کلمه عبور :   


صفحه اصلي > مقاله 
اتقان
طی مراسمی قرآن آموزان و مربیان برتر مهد قرآن حضرت جوادالائمه (ع) یزد تجلیل شدند.
(1395/06/20)

اتقان
اگر کسی متوجه خطر مادی‌شدن دین باشد و بداند بعد از پیامبر (ص) و انقطاع وَحی، ارتباط انسان‌ها باید از طریق انسان‌هایی که واسطه‌ی فیض‌اند با عالم معنویت برقرار باشد، می‌داند بعد از خدا و رسول او باید از اهل البیت (ع) پیروی کرد.
(1396/11/23)

اتقان
در یادداشتی از مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ع)،
مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ع)، در یادداشتی به اثرات دعا و طلب باران در قرآن پرداخت.
(1396/11/04)

اتقان
از امام صادق(ع) پرسیدند: چرا خداوند تمام بندگانش را مطیع و موحد نیافرید؟ حضرت فرمودند: اگر چنین مى‏‌شد، دیگر ثواب و عقاب معنا نداشت، زیرا آنان مجبور بودند و اختیارى نداشتند، اما خداوند انسان را مختار آفریده است.
(1396/11/03)

اتقان
نظام حقوقی قرآن دارای ویژگی هایی است که جمع آنها در تشریعات بشری وجود ندارد و تا زمان نزول قرآن، بشریت بدان راه نیافته بود و همیشه همراه با ادعای نبوت و تحدی بوده است.
(1396/10/25)

اتقان
یداله مشهور؛
یداله مشهور، معاونت امور تشکل‌ها و مجامع اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در یادداشتی به تشریح نکات مربوط به مدیریت زمان در مؤسسات مردم نهاد و آثار بهره وری صحیح از وقت و زمان در سازمان‌های مردم نهاد پرداخته است.
(1396/10/24)

اتقان
با همکاری شرکت نشان و ایرانسل؛
به همت محققان و پژوهشگران شرکت نسیم شاخص اطلاعات نور (نشان ) وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و اپراتور ایرانسل، نرم افزار اندرویدی « مدافعان حرم » تولید و بر روی پیشخوان فضای مجازی قرار گرفت.
(1396/10/24)

اتقان
بدون شک هر فرد عاقل و حکیمى که کارى انجام مى‌دهد، هدفى براى آن در نظر دارد و از آنجا که خداوند از همه عالم‌تر و حکیم‌تر است و با هیچ کس قابل مقایسه نیست، این سؤال پیش مى‌آید که او چرا انسان را آفرید؟
(1396/10/23)

اتقان
خداوند در قرآن می‌فرماید که درهاى غفران و رحمت به روى همه بندگان بدون استثنا باز است، مشروط بر اینکه بعد از ارتکاب گناه رو به سوى درگاه خدا آورند، در برابر فرمانش تسلیم باشند، و با عمل، صداقت خود را در این توبه و انابه نشان دهند.
(1396/10/04)

اتقان
ستمکاران هنگامى که در روز رستاخیز در فشار سخت و وحشت‌هاى آن روز فرو مى‌روند، بیدار مى‌شوند و به خطاى خود واقف شده و براى نجات خود اعمال گذشته را انکار مى‌کنند.
(1396/09/21)

اتقان
هول و وحشت عذاب الهى برای کافران و مشرکان در لحظه مرگ، به قدرى زیاد است که اگر دو چندان تمام ثروت و اموال روى زمین را در اختیار داشته باشند، همه را مى‌دهند، تا از عذاب رهایى یابند، اما در آنجا معامله‌اى صورت نمى‌گیرد.
(1396/09/19)

اتقان
امام رضا(ع) پس از آنکه سه ندای آسمانی در آخرالزمان را معرفی کرد، فرمود: در این موقع فرج (و آزادى) مردم فرا مى‌‏رسد و آنان که مرده‌‏اند دوست مى‏‌داشتند که در آن وقت زنده مى‌‏بودند و خداوند دل‌هاى مردم باایمان را التیام و شفا مى‌‏بخشد.
(1396/08/27)

اتقان
واژه «اربعین» چهار مرتبه در قرآن کریم به کار رفته است که از آن جمله می‌توان به سوره‌های احقاف، اعراف، بقره و مائده اشاره کرد.
(1396/08/20)

اتقان
رضا نباتی؛
حمله به آموزش تعليمات ديني و قرآن وزارت آموزش و پرورش و در خواست حذف آن از برنامه هاي درسي و آموزشي مدارس و انتقال آن به مساجد و امام زاده ها در حالي توسط يكي از اعضاي هيئت علمي دانشگاه فرهنگيان (!) انجام مي شود، كه بحث اجراي سند تحول بنيادين وزارت آموزش و پرورش آن هم با رويكرد « شكوفايي فطرت الهي » دانش آموزان مورد تأكيد متوليان نظام است.
(1396/07/25)

اتقان
زهرى مى‏ گويد: شنيدم از امام على بن الحسين ‏عليه السلام كه مى فرمود: «آيات القرآن خزائن فكلّما فتحت خزانةٌ ينبغى لك ان تنظر ما فيها؛ آيات قرآن گنجينه‏ اى نهفته است پس هر زمان كه درِ گنجينه گشوده شود، شايسته است كه به آنچه در آن است، نظر كنى.
(1396/07/24)

اتقان
در یادداشتی رضا نباتی مدرس و کارشنای آموزش قرآنی به بحث گسترش کمي و کيفي آموزش قرآن به دانش‌آموزان در مدارس را همگام با تلاش خيران مدرسه‌ساز پرداخته است.
(1396/07/19)
گزارش تصویری

 
استعداد گمنام قرآنی کشور